GYST

I consider myself a very patient person. I extend some time & grace way more than I should. When others have given up, I’m usually the only one standing around, believing the best.

Usually.

Because lately, I’m over it. Get your shit together. For fuck’s sake.

I don’t like bird-dogging anyone. I don’t like listening to constant bitching with no changes or plans for the future. I don’t like excuses after excuses. I don’t like the victim mentality or the blame on an outside source.

“I can’t do that because I have to work.”
Bitch, I have two jobs & I keep a household running. Why can’t you? Make it a priority.

“My mental illness is just really bad today.”
Yeah, no shit. That’s kinda how it works. I have days like that too but I can still do the bare minimum. And go see a therapist! You can sacrifice one hour a week to improve your mental health.

“I’m just really worn out.”
Who isn’t? Maybe if you ate real food & went to bed at a decent hour you wouldn’t feel so shitty. Drink water, eat clean, & stop loading up on Taco Bell.

“I don’t know why I’m having a rough time lately.”
Are you fucking kidding me?! You KNOW why. You just don’t want to take responsibility for it.

Get. Your. Shit. Together.

Grr…

“Wow, SC. You’re pretty heated up about it.”

I am because that’s the majority of what I encountered this past weekend. Lots of bitching with lots of shrugs. And lots of “I guess it is what it is.” No, bitch. It’s this way because you refused to handle it earlier. Now you’re dealing with the consequences of your decisions.

I’m fed up. I’m done giving out my opinion & advice on what to do. Be a fucking grown up. You & you alone are responsible for your life. Own it & change what you don’t like.

Don’t like your job? Quit.
Don’t like your body? Eat less & move more.
Don’t like your SO? Break up.
Don’t like your living situation? Move.

And I’m not saying that these are easy solutions. There’s gonna be some work involved. But make the decision to do it. If you need help, I’ll point the way out, but I’m done holding your hand.

It’s time to do it yourself.

Quotation-Theodore-Roosevelt-If-you-could-kick-the-person-in-the-pants-responsible-25-9-0962

One Reply to “GYST”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s